a gyermek fejlődése

Születéstől 6 hónapos korig.

Az első 6 hónapban a gyermekek megtanulják használni az izmaikat, megértik az érzékszervi ingereket és kifejezik fizikai és érzelmi szükségleteiket. A babák életének első heteiben szükségük van arra, hogy fizikai és vizuális kapcsolatot létesítsenek emberekkel – a szemükkel még csak 20-25 cm távolságra tudnak fókuszálni.
Körülbelül 5 hét után új készségeket szereznek, amik segítenek felfedezni a testüket és a környezetüket. Azok a játékok, amiket úgy terveztek, hogy megfeleljenek a gyermek fokozatos fejlődésének, segítenek abban hogy a gyermek boldog, érdeklődő legyen és ösztönzik a gyors tanulásra, fejlődésre.
Motoros, az érzékszervi fejlődés az első néhány hónapban. Az első 6 hét alatt a babák megerősítik és megtanulják használni a fejüket tartó izmokat. Szeretik nézni a szüleik arcát és leköti őket a sötét és világos kontrasztos tárgyakra való fókuszálás. Kb. 6 hét elteltével mosollyal reagál és kifejezi örömét. 2 és 3 hónapos koruk között elkezdik felfedezni és használni a testüket. Felfedezik a kezüket, karjukat, ujjaikat, lábukat. Kinyújtják és visszahúzzák az ujjaikat, karjukat, lábukat és játszanak velük. Mire három 3 lesz, már fel tudja emelni a fejét és megtartani, miközben a hasán fekszik. 2-3 hónapos koruk között intenzív kar és láb mozgást végeznek, rúg-kapálnak, élvezik, hogy irányítják a végtagjaikat.
Kis energia bombák! Négy hónapos korára egyre aktívabb lesz. A hasán fekve könnyedén felemeli a fejét és forgatja jobbra-balra. Ez az új képesség új lehetőségeket nyújt a világ felfedezésére. Most már érdekli a környezet és képes arra, hogy forogjon és mozogjon, hogy lássa és hallja a dolgokat. Tudja irányítani a kezét és a karját, hogy tárgyakat emeljen a szeme elé és tegyen a szájába. Képes olyan tárgyakat tartani és rázni, mint a cumisüveg vagy csörgő. Nevet és gagyarászik, ha valaki beszél hozzá. Mikor egyedül van, játszik a hangjával, tanulja a használatát és hallgatja saját magát. Az 5. és 6. hónapos korában különböző testhelyzeteket vessz fel, változtatja az alvó helyzetét és segítséggel rövid ideig képes ülni. A szem-kéz koordinációja javult, így könnyen váltogatja a kezében a tárgyakat.

Milyen játékok segítenek neki a fejlődésben 0-6 hónapos kora között? Játékok, amik a látását fejlesztik – Színes játékok, amik ösztönzik, hogy fókuszáljon a dolgokra. Pl gyermekágy felett függő díszek, a színes gyermekágyhoz rögzített játékok. Olyan játékok, amik hangot adnak ki, mint a zenélő doboz, csörgők. Könnyen megragadható és könnyen kézben tartható csörgők. Olyan játékok, amik a gyermek fölé függeszthető és így mozgásra ösztönzik, hogy megragadja, elérje. Képes és textilkönyvek, bábok, amiket a szülők mozgatnak, biztonsági tükrök, babatornaszer.

6 és 9 hónapos kora között megtanul stabilan ülni segítség nélkül és mászik, valamint megragad bármit amit elér. Az első fogacskák megjelennek a következő 6 hónapban és elkezdődik az aktív rágás és harapás időszaka. 

Kíváncsi kicsi felfedező. 8 hónapos korára a baba ügyesen és gyorsan mászik. A bútorokba kapaszkodva áll, és felmászik a lépcsőn. (De egyedül nem tud  biztonságosan lemászni a lépcsőn :), meg kell neki tanítani a popsival hátra történő mászást). A kezét egyre ügyesebben használja, képes fiókokat és szekrény ajtókat kinyitni és nagyon élvezi is ezt a műveletet. Mint szülő fokozott figyelmet kell fordítanod a biztonságra, mert ebben a korban a babák nagyon kíváncsiak. Ebben az időszakban ne hagyd egyedül a gyermeked a szobában. A lakás biztonságossá tételéhez hozzátartozik a lépcsőnél a biztonsági kapuk és a konnektor biztonsági dugóval való ellátása. A hallása is folyamatosan fejlődik, felismeri  és meg tudja különböztetni a szavakat. A családdal közvetlen szoros kapcsolatot alakít ki, míg bizalmatlan az idegenekkel szemben.
Az első lépések és szavak. Az első születésnapjának közelében a gyermek ügyesen áll kapaszkodva és közeleg a pillanat, hogy megtegye az első lépéseket. Fel tud mászni a bútorokra, fel tudja húzni magát állásba és a két kezét fogva tudja gyakorolni a járást. Már képesek két ujjal megragadva tárgyakat felemelni. Vastag ceruzával vonalakat húz a papírra. Gügyög és már kezd szavakat képezni.

Megfelelő játékok 6 és 12 hónapos kor között: Olyan játékok, amik fejlesztik az érintés, tapintás és a tárgyak kézben tartásának képességét. Fontos, hogy a játékok különböző felületűek legyenek, sima, puha, durva. Figyelj rá, hogy a játékok, olyanok legyenek, amiket biztonságosan a szájába vehet, rághat. Húzható-tolható játékok, amik fejlesztik a nagy izomcsoportokat. Puha labdák. Egymásra  és egymásba pakolható játékok, amik fejlesztik a finommotorikus képességet a szem-kéz koordinációt és ösztönzik a szellemi fejlődést a probléma megoldást. Fontosak a színes képeskönyv, amit mint szülő olvasol a gyermekednek és a puha babakönyvek, amit Ő maga olvas, fedez fel. Öntögetős fürdőszobai játékok és a szín felismerést tanító pakolós játékok. Valamint a vízen úszó játékok kacsa, kishajó a mókázáshoz.

 

1 és 2 éves kora között a gyermeked elhagyja a babakorszakát és átmegy kisgyermekbe. Számos új képességre tesz szert, és sok energiával rendelkezik. Szülőként ebben a korban a legfontosabb szereped, hogy segítsd gyermeked, hogy felfedezze a függetlenségét, persze mindeközben óvva a biztonságát.

Felderítés és felfedezés. Egy éves születésnapja után a babád fizikai átalakuláson megy keresztül. Gyorsabban tud mozogni, ami segíti, hogy felfedezze a környezetét. Viszont hiányzik a szellemi képessége, hogy előre tudjon gondolkodni, és így mint szülőnek résen kell lenned. Figyelned kell, hogy az otthoni és a játszó környezet biztonságos legyen a számára. Új ételek, új helyek felfedezése és a találkozás más kisgyermekekkel szórakoztató tanulási lehetőség a számára.
További kommunikáció. Ebben a korban szívja magába a szavakat és a nyelvet. Bár eltérő, hogy mikor és milyen mértékben kommunikálnak, de tökéletesen megértik a felnőtteket. Másfél éves korában kb. 10 szót használ a gyermek, de 2 éves korára már 200 szót fog tudni. A legtöbb gyermek 2 éves kora előtt elkezd tőmondatokban beszélni, de akkor sem kell aggódnód, ha a te gyermeked csak 2 éves kora után kezdi el. A kommunikációjukban sok gesztust használnak és gyakran neveznek el tárgyakat.
Utánzás. A kisgyermekeknek nagyon jó a megfigyelő készségük. Megfigyelnek és utánzással tanulnak ebben a korban. Nem csak a gyerekeket utanozzák, hanem Anya és Apa tevékenységeit is. Szóval vigyázz mit csinálsz otthon a kicsid előtt. A szerepjáték segít megérteni a gyermeknek a körülötte lévő világot  a történéseket és fontos kifejező eleme az érzelmeinek és képzeletének.
A természetes ÉNközpontúság. Kétéves korukra rettentő énközpontúak lesznek és magabiztosak a saját igazukban és dolgaikban. Nem állnak készen, hogy egy csoport aktív részei legyenek és nem szeretnek osztozkodni, főleg a játékon nem. Minden nekik jár. Ezért nem lehetsz rá dühös, ez a kor természetes velejárója és egy fejlődési szakasz. Ekkor még nem fejlődött ki az a képességük, hogy mások érzelmeire és szükségleteire gondoljanak. Ne feledd, ha valami az Ővé, akkor az Ővé, te sem szeretnéd, ha Anyád kölcsön adná  a kedvenc piros tűsarkú cipődet a szomszéd csajnak, csak mert Ő is azt akarja hordani.
Itt az ideje, hogy elkezdjék megtanulni, hogy részt tudnak venni az öngondoskodásban, mint önállóan felöltözni, fogat mosni, kezet mosni. Ez sok türelmet igényel tőled az elején, mint szülőtől, de hidd el hamar megtérül az itt befektetett idő. Igen lassan öltözik, igen mindent lassan és macerásan csinál. Ha most van türelmed kivárni, megúszod, hogy még 8 évesen is te kösd a cipőjét, csak mert 2 éves korában inkább felöltöztetted, mint kivártad volna, hogy Ő öltözzön fel. Fontos, hogy ne csak a kérem és a köszönömre tanítsd meg, hanem dicsérd meg, ha Ő csinál, segít valamit.

Fejlődést segítő játékok 2 éves korig. Még mindig nagyon fontos a gyermek izomzatának fejlesztése. Ebben és az egyensúly fejlődésében segítenek a húzós és tologatós játékok. A hangszerek, a xilofon, dob, csörgődob, stb, segítenek, hogy megtanulják megkülönböztetni a különböző hangokat. Mind a hangszerek és a kalapálós játékok fejlesztik a finommotorikus készséget és a szem-kéz koordinációt. Az építő és formabeillesztő játékok segítenek a formák, színek tanulásában és fejleszti a problémamegoldó készséget. A különböző méretű és színű építőkockák segítenek a különbségek megtanulásában a kreativitás és a képzelőerő fejlődésében.

 

Bár 2 éves korától a gyermek már nem baba, de még nem is gyerek. Ez a köztes állapot néha bosszantó tud lenni a szülők számára. Ez a hiszti korszaka, már nem hajlandó elfogadni, hogy te irányítsd, a saját akarata szerint akar cselekedni, de még mindig függ tőled, mint szülőtől, egyrészt szüksége van a szeretetedre másrészt a jóváhagyásodra a szárny próbálgatáshoz. 

Az érzelmek még nehezen kezelhetőek a számára, egyik pillanatról a másikra változik, nagyon magas érzelmi szintről le a nagyon alacsonyra és vissza. A legjobb, amit tehetsz, ha hagyod, hogy próbálgassa a szárnyait, miközben egy megfelelő és következetes iránymutatást adsz neki a helyes viselkedéssel kapcsolatban. Adsz neki egy keretet, de hagyod, hogy azon belül szabadon próbálgassa magát. Hamarosan tényleg meg fogja érteni mi a különbség a jó és a rossz között vagy a helyes és helytelen között.
Szeret mászni. Ekkorra megerősödtek a kezei és lábai, szeret futni, ugrándozni, mászni, lovagolni, triciklizni. A későbbi fejlődéshez és az egészséges életmód kialakításához elengedhetetlen az aktív játék. Elkezd együtt játszani más gyermekekkel, ez új lehetőségeket nyújt.
Finom motorika. 3 éves korára képes lesz kanalat vagy ceruzát stabilan fogni és tartani, ollóval vágni.  Képesek önállóan öltözni. Finom motorikus képességük fejlődésének köszönhetően elbírnak a gombokkal, cipzárakkal, csatokkal, tépőzáras pántokkal.
Beszéd és nyelvi készségek. Szeretik elmondani, amit látnak, hallanak, sokat kérdeznek. Gyorsan megérti és lemásolja, így könnyen visszaadja. Már 4-5 szavas mondatokban beszél, képes bemutatkozni. Jól kifejezik, hogy mire van szüksége és mit szeretne.
Végtelen képzelet. Remekül emlékeznek a múltbéli eseményekre. Mivel jól beszélnek és fejezik ki magukat, a szerepjáték fontos eleme lesz a mindennapjaiknak. Azokat a szerepjátékokat szeretik, amik a mindennapi tevékenységekhez kapcsolódnak, mint a barkácsolás, főzés, teázás, sütizés, orvosos játék, babaházakban a babázás. A szerepjáték segít a beszéd, a logikus gondolkodás és a döntéshozatali készségek fejlesztésében.

A megfelelő játékok 2-3 éves korig. Finom és a nagy motoros képességeket fejlesztő játékok: mint hintaló, tricikli, amik segítenek az izomzat, az egyensúly és a térbeli észlelés fejlesztésében. Apróbb dolgokkal való babrálás, mint a gyöngyök fűzése, csúsztatása. Ez fejleszti a szem-kéz koordinációt és a kézügyességet. A formabeillesztő játékok segítenek a szem-kéz koordináció és a formafelismerés fejlesztésében.  A szerepjátékok, mint az orvosi készlet, a főző készlet, szerszámos készlet, gyümölcs és zöldség készlet, ami fejleszti a gyermek beszédkészségét és a szókincsét.

3 és 4 éves koruk között a gyermekek energikusak, kíváncsiak és szeretik a társaságot. A szemetszúró jellemző ebben a korban a nyelvhasználat. Képesek leírni a dolgokat, kifejezni az érzéseiket és jól használják az idő, a méret és a számok fogalmát. Az óvodásoknak élénk humorérzékük van és élvezik, ha megnevetettnek. 

Szórakozás és játékok. Ebben az időszakban folyamatosan mozognak. A gyorsasága és az ügyessége nő és ez magabiztossá teszi a mozgásban. Szeretik a szabadtéri játékoat, a játszóterezést, mászókázást, biciklizést, futást, ugrálást. Könnyen kezeli a több mint 8 darabból álló  kirakókat. A rajzok festése, rajzolása, a papír vágás ekkor vezethető be.
Éles látás, jó megfigyelés. A három éves gyermek látása pont olyan, mint egy felnőtté. A tapasztalt kéz-szem koordinálás lehetővé teszi számukra a távolság megítélését, a pozíciók megértését, valamint az objektumok illesztését és kategorizálását.
Játék más gyerekekkel. Az óvodás gyermekek egyre jobban  tudják irányítani és kezelni az érzelmeiket és szeretnek örömet szerezni másoknak. Szeretnek csoportban játszani és barátaikkal lenni. Elkezdenek együtt játszani, megosztják a másikkal a játékaikat és megvárják, amíg sorra kerülnek. A Papás-Mamás vagy boltos játék nagyon népszerű ebben a korban.
Az idő érzékelése. A gyermeked megérti az idő rendjét. Ismeri a “tegnap” az “előtt” és az “után” fogalmát. Képes kétlépéses utasításokat fogadni és végrehajtani, pl: “Mosd meg a kezed mielőtt ebédelnél.” Képes kérdéseket feltenni és teljes mondatokban kommunikálni.

Megfelelő játékok 3 és 4 éves kor között: Finom és nagy motoros képességet fejlesztő játékok. Ilyen a hintaló és a tricikli, ami segít fejleszteni a motoros készségeket és az egyensúlyt. Az abakusz (golyós számológép), a gyöngyös és fűzős játékok segítenek a finom-motoros készségek, a szem-kéz koordináció fejlesztésében és a szellemi fejlődésben.
A színes építőkockák segítenek a színek, formák, szimmetria, egyensúly megértésében, tanulásában. A PlanToys építőkocka készletek több témában megtalálhatóak, egyymással kompatibilisek, így bővíthető a készlet. Az egyensúlyozó majmok játék bevezet a matematika alapvető fogalmaiba, ösztönzi a gyermeket, hogy az egyensúly érdekében kiszámolja a megfelelő számú majmot.
Kreativitás és képzelet. A szerepjátékok, mint a babaház, fagyiskészlet, orvosi szett vagy szerszámos övtáska fejleszti a gyermek képzelő erejét, beszédkészségét. Ezek a tematikus szerepjátékok segítenek, hogy végig gondolják és megtervezzék az eseményeket és, hogy mit mondjanak a szereplők a játékban.

 

Ebben a korban a gyermek nagy utat tesz meg az önállóság felé vezető úton. Felkészült és fontos neki a közösségi élet, mint az óvoda. De még mindig az otthon a stabil pont, a biztonságos menedék a kalandjai során.Tele van kérdésekkel azzal kapcsolatban, ami lát. 

A motorikus képesség fejlődése. 4 éves korban stabilan tricikliznek, futóbicikliznek. Képesek kontrollálni a sebességüket és képesek gyorsan megállni. Fejlődik az egyensúly képességük és a koordinációja lehetővé teszi, hogy a mozgás sebességének, irányának gyors változtatását. El tudják kapni, dobni és rúgni a labdákat. A kézügyesség is jól fejlett. Stabilan fogják a ceruzát és egyre ügyesebben rajzolnak. 5-6 éves korukra könnyű írásmintákat képesek követni, utánozni. 6 éves korukra az alapvető formákat jól ábrázolják és betűket, számokat képesek írni. Önállóan esznek, öltöznek, mosdanak.
Élvezi az önálló és a csoportos játékot. Nagy örömmel barátkozik és élvezi a csoportban játszást. Elkezdi megérteni, hogy másokkal is megossza a játékait és, hogy vigyázzon mások játékaira. Egyre hosszabb ideig tud koncentrálni és kész összetettebb játékokkal játszani, mint a kirakós, gyöngyfűzés, vonalon belüli színezés, festés.
Szellemi és nyelvi készségek. Egyre teljesebb a megértése és nyelvi kifejező készsége. Ebben a korban a gyermekek szívesen tanulnak meg új szavakat, le tudja írni a nevét és tudja hol él. Le tudja írni a számokat 1-10-ig és a szóban képes számolni 1-30-ig. Megkülönbözteti a színeket, formákat, méreteket. Kezdi megtanulni az idő, a nap rendjét.

Megfelelő játékok 4 és 6 éves kor között: Finom és nagymotoros képességek fejlesztése. Biciklizik, ugrókötelezik, játszótéren várakba mászik, emi erősíti. A cipő bekötése növeli a szem-kéz koordinációt és az ujjak ügyességét. Arra, hogy tudnak egyedül cipőt kötni a gyerekek nagyon büszkék, és az önállóságukat növeli. A kreatív építőkockák fejlesztik a fantáziát a matematikai fogalmak megértését, pl alakzatok és az egyensúly fogalmát. A szerszámos öv és az építőszettek segítenek a képzelőerő és a kézügyesség fejlődését, ahogy csavaroz, anyát húz. Fontos része az életüknek a szerepjáték, a mindennapi foglalkozásokat és tevékenységeket játsszák el, ami segít nekik megérteni a felnőttek mindennapi életét.

Fizikai fejlődés

Hallás

A hagyományos öt érzék egyike. Az a képesség, hogy érzékelje a hangot a rezgések érzékelésével egy olyan szerven keresztül, mint például a fül. Az élet számos területére hatással van: beszéd, hallgatás, gondolkodás és tanulás. A jó hallási készség befolyásolja azt, hogy a gyerekek milyen könnyen tanulnak és fejlesztik további készségeiket.

Koordináció

A szem- és a kéz mozgás koordinált kontrollja valamint a vizuális bemenet feldolgozása az elérés és a megragadás vezérléséhez. A napi életfeladatok elvégzésének egy módja, mint például az írás, a táplálkozás vagy, ahogy egy könyvet felveszünk az asztalról.

Finom Motor

A kéz, az ujjak és a hüvelykujj ellenőrzését szolgáló kis izmok finom használatát foglalja magában, lehetővé téve az olyan feladatok elvégzését, mint például az írás, a rajzolás, vagy begombolása valaminek.

Nagy Motor

A nagyobb testmozgásokhoz szükséges nagy izmok mozgásaként definiált, mint például a gyaloglás, az egyensúly fenntartás, a koordináció, az ugrás a kapcsolat elérése más fizikai funkciókkal.

Tapintás

Az érintés érzékelésének érzése.

Vizualitás

Olyan képesség, hogy a látható fénytől származó információkat a szemhez közvetíti. az így kapott észlelés látás néven is ismert, segít a gyerekeknek megérteni, hogy mit látnak, mit ismernek fel és azonosítanak különböző tulajdonságokként, amelyek segítenek nekik megítélni a méretüket, színüket, alakjukat, térbeli viszonyaikat és egyéb dolgokat.

Érzelmi és szociális fejlődés

Érzelem

A gyermekek tudatosságának növelése és az érzelmeinek irányítása, valamint hogyan reagálnak ezekre az érzelmekre egy adott helyzetben.

Képzelet

A képzelet az egy szimbolikus ábrázolás,  fogalmak és képek használata a való- világ felidézésére vagy ábrázolására, vagy való-világi entitások egy csoportjának felhasználására, amelyek másokat emlegetnek (pl. amikor a gyermek banánt használ telefonként a játékban) .

Zene

Zene tanulása egy eszközön nagymértékű örömet szerez; ez is elősegítheti a létfontosságú készségek fejlesztését. Zeneszerszámon való tanulás lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy egy sor képességekkel rendelkezzenek, amelyek közül sok áthelyezhető és megfelel a különféle egyéb élet helyzetekben, elősegítve a motoros készségek fejlesztését. Mivel speciális technikákat kell használni ahhoz, hogy minden eszközt elsajátítsunk a gyermekeknek, a gyerekek úgy érzik, hogy egy csoport részei, ami az összetartozás érzését is meghozza.

Szociális

A szociális játék a legjobb mechanizmus a különböző társadalmi fázisokon való végighaladáshoz. A gyerekek megtanulják a társadalmi szabályokat, mint például a adni és kapni, kölcsönösség, együttműködés és megosztás. A gyermekek az erkölcsi érvelést is megtanulják használni, hogy kifejlesszék az érett értékrendjüket ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak működni a felnőtt világban.

Szellemi és nyelvi fejlődés

Ok-Okozat

A gyermekek megérthetik, hogy tevékenységük közvetlenül eredményhez vagy válaszhoz vezet.

Koncentráció

A gyerekek figyelmének összpontosítása egy dologra egy bizonyos ideig. Amikor a gyerekek figyelmet a játékukra, miközben játszanak, koncentrációra van szükségük annak érdekében, hogy a megértés megtörténjen, és az  információkat kinyerjék.

Kreativitás

A játék segít minden gyermek kreativitásában és képzelőerejében, mint például a szerepjátékban és a képzeletbeli játékban. A kreativitás elősegíti a gyermekek szellemi növekedését is, lehetőséget teremtve új ötletek, új gondolkodási és problémamegoldási módok kipróbálására.

Felfedezés

Ösztönzik a gyerekek megtapasztalását egy ismeretlen területen annak érdekében, hogy kiderítsék, milyen is az.

Nyelv és kommunikáció

Beleértve a hallgatás képességét, annak megértését, amit mondanak, és beszélni másokkal. A párbeszédek használatának megértése, az írásbeli nyelvhasználat, az írás, az olvasás illetve az erre való képesség. A nyelv egy olyan tanult kód vagy szabályrendszer, amely lehetővé teszi a gyerekeknek, hogy kommunikálják ötleteiket és kifejezzék vágyaikat és igényeiket.

Logika

Az a folyamat, amelyben a gyermek az érveléseit következtetések levonására használja. A logikus gondolkodást igénylő problémák vagy helyzetek struktúrát, a tények közötti összefüggéseket és az értelmezés láncolatait „aminek van értelm”-ét igénylik.

Matematika

Beleértve a gyermek szellemi gondolkodásának fejlesztését a matematikáról, mint pl. a méret, a szín, az alakzatok, az egyensúly, a szám, a besorolás, a szimmetria, a számolás stb.

MEMÓRIA

Tanulás az összpontosításon és figyelmen keresztül
Azok a gyerekek, akik olyan játékokat játszanak és tevékenységeket végeznek, amik érdeklik őket, segítenek meghosszabbítani azt az időt ami figyelmet igényel, és elősegítik a memória fejlesztését és emlékezést.

Probléma megoldás

Új ötletek, új gondolkodási módok kipróbálásának továbbá probléma vagy akadály megoldására való törekvésének lehetősége.

Adaptív Játékok

ELŐ BRAILLE

Az ujjhegyek által érzékelt nyelv a kidomborodott pontok mintáiban szerepel.
A Braille előtti készségek közé tartozik a tapinthatóan érdekes játékok és más tárgyak és anyagok tapintható feltárása és megkülönböztetése a Braille-rendszer tanulása előtt.

JELNYELVI

Kommunikáció vizuális gesztusok és jelek segítségével.
A kézzel mutatott arc és test kifejezések vizuális kommunikációt tesznek lehetővé szemben a hallási kommunikációval.

PlanToys és a Montessori oktatás

A PlanToys több játéka bekerült abba a japán könyvbe, amit Kimitoshi Matsuura a Japán Montessori Kutató Intézet vezető tanárképzője és Matsuura Gakuen, a Montessori Iskola igazgatója készített a Montessori oktatásról.

Wonky gyümölcs és zöldség szett

Tavaly novemberben készült egy felmérés, hogy azok a nagyvállalatok, amiket a világ minden táján úgy ismernek, mint fa játékokat gyártó cég, a termék palettájának ténylegesen hány százaléka készül fából.

PlanToys a reykjaviki műanyag mentes szeptemberen

Szeptember 1-én a Reykjavik Városházán a műanyag mentes Szeptember megnyitójára került sor.

Miben más a PlanToys a többi fajátékgyártó cégnél

Tavaly novemberben készült egy felmérés, hogy azok a nagyvállalatok, amiket a világ minden táján úgy ismernek, mint fa játékokat gyártó cég, a termék palettájának ténylegesen hány százaléka készül fából.

És mi is a PlanToys?

És mi is a PlanToys®? A PlanToys® egy játékgyártó cég, ami a középpontjába a gyermekeket és a gyermekek jövőjét helyezte. A játékai designosak, ráadásul Red-dot Design díjat nyert több játékuk is. Természetes alapanyagokból készülnek, de még a ragasztó és a festék is....

PlanToys a környezet tudatosság csúcsa!

Amikor megveszünk egy gyermekjátékot, arra figyelünk, hogy ne tartalmazzon káros anyagot, lehetőleg természetes alapanyagból készüljön, de vajon arra is figyelünk, hogy annak a terméknek az előállítása mekkora környezet pusztítással vagy szennyezéssel jár? Persze...